ÄTER KÖTT IGEN !!!

förlåt för blogg pausen alla!
vi tog bara en paus för att aa haha smaka på dt riktiga livet ett tag :)



har hänt skit mkt men främst så har ja bestämt mej för o bli o vegetarianifierad lr hur säger man haha.
jaja jag tänker iaf sluta med att vara vegetarian o börja äta kött !
läskigt va? :s

många kanske e upp rörda men ta dt lungt ni ska få höra!
för någon vecka sen så var det lunch i skolan eller a dt är dt ju varje dag men alltså.. för någon vecka sen var det som vanligt lunch i skolan haha och dt var biffar med svamp sås.
jag titta på biffen när jag stog i kön o tänkte att fyfan vad god den ser ut. fett wierd lr hur eftersom skol biffar ser äckliga ut men jag stod där o ba titta på biffen i säkert flera minuter o sa mej frågan:

ska jag verkligen bryta mot alla mina moraler o äta biffen lr ska jag istället aa nt göra dt?

jag tänkte på katt kappor o kanin vantar och små hundar men jag kunde nt låta bli så jag stod där o nästan asså dregla på riktigt. fett pinsamt men asså aa så fashinerande att dt kan hända så med vegetarianer tkr jag att man ba får för sej att biffar är gott!

jag tog biffen o dt var typ helt ok men sen på kvällen så åt jag korv o pommes o jag typ dog för att dt va så gott med korv. så nu har jag ätit korv i flera dagar haha men i kväll blir det köttbullar o jag är stolt att ja vågar nte alla gör dt :)

jag hatar iaf djur plågeri o stöder dt absolut nte men jag tkr att dt är för gott att äta så ja.
föresten så är dt ju nte jag som dödade djuret så hur skyldig är jag igentligen.

Vad tkr ni? gjorde jag rätt eller gjorde jag fel?

puss!


Nellie.



translate:
decide to eat meat! im gonna eat moore! what do you think of meat eating?

Kommentarer
Postat av: anonym

jag tycker att det är viktigt att man gör som man själv känner är rätt.

2011-03-16 @ 18:51:11
Postat av: Anonym

helt okej att gå från vegetarian till köttätare, det är ditt liv och du bestämmer över det osv, tycker dock logiken bakom "jag dödade ju inte djuret, så jag är ju inte skyldig egentligen" var väldigt rolig.

2011-04-08 @ 22:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0